Forstå din bruger og lad dem fortælle dig deres behov

Session

Organisation og forretning

Abstract

Forstår brugeren dig og din løsning, og forstår du din bruger og dennes behov? Dette er afgørende spørgsmål at svare på, hvis man vil have optimal udnyttelse af sine systemer. I Bydata i Københavns Kommune har man valgt at flytte fokus fra en indefra og ud til en udefra og ind tilgang.

For at sikre en stærk forankring af Bydata i forvaltningen, har enheden taget nye metoder i brug. Ved hjælp af opsøgende aktiviteter, såsom hackathons, dialogbaseret udvikling og opdyrkning af interne netværk, forsøges brugerens behov sat i centrum. Eksempelvis har vi søsat projektet Salg af Bydata, hvor enhedens ydelser og roller kortlægges og derefter bringes målrettet i spil overfor specifikke kontorer i organisationen.

Målet med dette foredrag er at give konkrete eksempler og praktiske greb, som kan bruges i rollen som bindeled mellem bruger og teknologi.

 

Målgruppe

Målgruppen er kommuner, offentlig forvaltning, offentlige institutioner og virksomheder.

Yderligere uddybning af abstract

Forstå din bruger og lad dem fortælle dig deres behov
Malene Behrend Kirkegaard
Bydata, Teknik- og Miljøforvaltningen, KK